March 10, 2009

esquire休刊

【出版流通 新潮流】『エスクァイア』休刊の衝撃

Esquire Japan休刊するらしいですね。
またも好きな雑誌が休刊。
色々理由はあるんでしょうけど寂しいです。

日本ではネット広告が伸びていてそれ以外は縮小傾向という認識がかなり一般化されていますが、僕の全く個人的な感触としては「ホントかよ」って感じです。

各国の広告賞を総ナメにしたUNIQLOCKなど革新的なネット広告もありますが、
基本的に「チラ見的メディア」であるネットより紙媒体の方が広告主からしても狙いとするセグメントに訴求できるのではないでしょうか?
どっちかじゃなくてどっちも合わせればいいじゃんって言われると話は変わってきますが...

余りにもネット万歳、google万歳な風潮ってどうかと思います。
そういえばweb2.0ってあれだけ騒いでどうなったんですかね?


【 New Trends in publishing and distribution】Impact of 'Esquire' suspending publication.
It seems to suspend Esquire Japan.
My favorite magazine suspends publication.
The reason is variously lonely though it might be.

In Japan, most people think Internet advertising is growthing and the other media has been shrinking,
I think that the idea is hype.

Though there are reformative advertisements on the Internet such as UNIQLOCK that make an advertising prize in each country .
I think paper media can appeal to the target segment than internet that is"Glance media".

It is necessary to doubt the trend of admires for the internet and google.
Incidently, how did web2.0 become it?

The Author

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